De Riddershoeve

referenties-logo-deriddershoeve

Jeroen Elsen

Manager

'Dankzij INDII hebben we minder zorgen aan ons hoofd.'

In het statige restaurant De Riddershoeve in Schoten zijn ze sinds 2017 overstag gegaan. In augustus van dat jaar werd de hele personeelsadministratie gedigitaliseerd via de INDII-applicatie. Manager Jeroen Elsen en chef-kok Johan Van de Looverbosch zijn fans van het eerste uur.

Realtime Dimona’s

Voor manager Jeroen maakt de realtime Dimona-aangifte het grote verschil. Gedaan met het tijdverlies van vooraf invoeren van Dimona’s. ‘Alles gebeurt automatisch wanneer de werknemer in- en uitlogt met zijn of haar e-ID, bij het begin en einde van elke shift.’ Het geautomatiseerde systeem betekent ook dat Jeroen niet meer hoeft te blijven tot de laatste werknemer naar huis is om de Dimona’s af te ronden. En dat heeft een grote impact gehad op zijn levenskwaliteit. ‘Door INDII heb ik tijd voor dingen waar ik voorheen nooit tijd voor had.’

Een ander voordeel aan de realtime Dimona-aangifte is dat er geen ruimte meer is voor fouten – wat vroeger wel het geval was. ‘Als de afwezigheid van een personeelslid vóór de komst van INDII intern niet werd gecommuniceerd, ging de Dimona gewoon de deur uit. En werd die persoon dus onterecht betaald. Dat is nu niet meer mogelijk. Als een werknemer niet op de planning staat, kan hij simpelweg niet inloggen. Bovendien ‘vertrekt’ een Dimona pas op het moment dat een personeelslid inlogt. Wie niet komt opdagen of vergeet in te loggen, krijgt dus geen loon uitgekeerd’, aldus Jeroen.

Tijdbesparing en efficiëntie

Chef-kok Johan hecht dan weer veel waarde aan de tijdsbesparing door INDII. ‘Dankzij INDII hebben we minder zorgen aan ons hoofd. Veel aspecten van de personeelszaken en -administratie zijn nu geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Dat vermindert onze werklast aanzienlijk.’

Zo zijn de opstelling en publicatie van de personeelsplanning sterk vereenvoudigd door INDII. ‘Vroeger hingen we drie weken op voorhand de uurroosters uit waarop stond wie wanneer werd verwacht. Dat zorgde soms voor verwarring en miscommunicatie’, herinnert Jeroen zich. ‘Nu heeft ieder personeelslid een persoonlijke login om het uurrooster in INDII te bekijken. Het systeem stuurt iedereen zelfs een persoonlijke planning via e-mail.’

Daarnaast biedt INDII meer overzicht en controle. Manager Jeroen kan laatkomers of werkverzuimers nu beter opvolgen: hij ziet perfect wanneer een personeelslid begonnen is aan een shift, overuren heeft geklopt of simpelweg niet is komen opdagen. ‘Ik had vroeger gewoonweg minder controle over de tijdsregistratie, al zeker in periodes wanneer ik zelf niet in de zaak kon zijn’, vertelt Jeroen. ‘Ik kan nu vanop afstand – bijvoorbeeld op vakantie – perfect zien wie aan het werk is. En wie wanneer begonnen is aan zijn shift.’

Ook benieuwd naar wat INDII voor jouw onderneming kan betekenen?
Maak dan vandaag nog vrijblijvend een afspraak met één van onze medewerkers